RSS

Mimpi mimpi Rasulullah sblm d Israqkan

10 Dec

Daripada Abdul Rahman Bin Samurah
ra berkata, Nabi Muhammad saw
bersabda:
“Sesungguhnya aku telah mengalami
mimpi-mimpi yang menakjubkan pada
malam aku sebelum di Israqkan……..”

1. Aku telah melihat seorang dari
umatku telah di datang oleh malaikatul
maut dengan keadaan yg amat
mengerunkan untuk mengambil
nyawanya,maka malaikat itu terhalang
perbuatannya itu disebabkan oleh
KETAATAN DAN KEPATUHANNYA
KEPADA KEDUA IBU BAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku
telah disediakan azab kubur yang amat
menyiksakan, diselamatkan oleh berkat
WUDUHNYA YANG SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku
sedang dikerumuni oleh syaitan-
syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah,
maka ia diselamatkan dengan berkat
ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada
Allah.

4. Aku melihat bagaimana umatku
diseret dengan rantai yang diperbuat
daripada api neraka jahanam yang
dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan
rantai tersebut ke duburnya oleh
malaikut Ahzab,tetapi SHOLATNYA
YANG KHUSYUK DAN TIDAK
MENUNJUK-NUNJUK telah
melepaskannya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga
yang amat berat, setiap kali dia
mendatangi satu telaga di halang dari
meminumnya,ketika itu datanglah
pahala PUASANYA YANG IKHLAS
KEPADA ALLAH SWT memberi minum
hingga ia merasa puas.

6. Aku melihat umatku coba untuk
mendekati kumpulan para nabi yang
sedang duduk berkumpulan-kumpulan,
setiap kali dia datang dia akan diusir,
maka menjelmalah MANDI JUNUB
DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA
sambil ke kumpulanku seraya duduk
disebelahku.

7. Aku melihat seorang dari umatku
berada di dalam keadan gelap gelita di
sekelilingnya, sedangkan dia sendiri di
dalam keadaan binggung, maka
datanglah pahala HAJI DAN
UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA
ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari
kegelapan kepada tempat yang terang-
benderang.

8. Aku melihat umatku coba berbicara
dengan golongan orang mukmin tetapi
mereka tidak pun membalas
bicaranya,maka menjelmalah SIFAT
SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA
BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA
UMATKU lalu menyeru kepada mereka
agar menyambut bicaranya,lalu
berbicara mereka dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang
menepis-nepis percikan api ke
mukanya, maka segeralah menjelma
pahala SEDEKAHNYA YANG IKHLAS
KARENA ALLAH SWT lalu menabir
muka dan kepalanya dari bahaya api
tersebut.

BERSABDA RASULULLAH SAW:
“SAMPAIKANLAH PESANANKU KEPADA UMATKU YANG LAIN WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT”

 
Leave a comment

Posted by on December 10, 2013 in Information, Inspire

 

Leave a Reply

 
